خرید ابزار های اصلی

کمان اره ی دستی (Bow Saw)

استفاده از کمان ارّه ی دستی روشی ساده برای بریدن چوب است: یک تیغه ی نواریِ فولادیِ نازک، با دندانه های محکم که درون یک قاب فولادی کشیده می شود. برای حذف شاخه های درخت در حالتی که روی نردبان ایستاده اید، استفاده از کمان ارّه ی دستی از به کار بردن یک ارّه ی برقی ایمن تر است.

ارّه ی عمود بُر (Jigsaw)

چون ارّه ی عمود بر با حرکت بالا و پایین برش ایجاد می کند و تیغه ی نسبتاً باریکی هم دارد، برای بریدن انحنا ها در چوب، فلز و پلاستیک بهتر است. مدل های پیشرفته تنظیماتی دوّار دارند که تیغه را با حرکتی نوسانی تکان می دهد تا بتوان با آن برش های چوب با فشار و قدرت بالا را انجام داد.

کمان ارّه ی مویی (Coping Saw)

یک ابزار دستی با تیغه ی باریک که در یک قاب C شک کشیده می شود. همچنین، ارّه ی مویی در انجام برش های دارای جزئیات ظریف و درهم پیچیده بسیار عالی عمل می کند. مانند هر ارّه ی دیگر، از ارّه ی با دندانه های بیشتر برای برش های ظریف تر استفاده کنید؛ و برای انجام برش های سریع تر و تا اندازه ای نا هموارتر، ارّه ای با دندانه های کمتر را به کار ببرید. تیغه ای با 15 دندانه در هر اینچ(یا 15 tpi) اندازه ای مناسب برای انجام کارهای عمومی است.

سیم چین (Side-Cutting Plier)

می توانید به آن ها سیم بر، انبر سیم کشی یا انبر برق کاری بگویید. با هر اسمی، فک ها و تیغه های قدرتمند شان، آن ها را برای بریدن سیم ها و کابل های برق به یک ابزار ضروری بدل کرده است. مدل های دارای درجه بندی «قدرت بالا» می توانند میخ ها و پیچ ها را هم ببرند. مدل هایی که دارای دندانه در نزدیکی فک ها هستند، می توانند اتصالاتی که در سیم های زمین به کار می روند را پرس کنند.

اره ی آهن بر (Hacksaw)

تیغه ی ظریف یک ارّه ی آهن بر می تواند آهن و فولاد، همین طور موادّی مثل پلاستیک سخت و کابل را ببرد. ارّه های با تیغه های معروف به carbide-grit rod، می توانند حتّی کاشی و سرامیک را هم ببرند. برای آهن از تیغه ی فولاد کربن با 14، 18، 24 یا 32 tpi استفاده کنید. از یک تیغه ی دو فلزه برای مدل های حرفه ای با کشش بالا، که در انجام برش های سخت با اعمال نیروی کششی بسیار زیاد تیغه را صاف نگه می دارند، استفاده کنید. پشتی تیغه ی دوفلزه ی از جنس فولاد کربن که به فولاد تند بُر در قسمت جلویی وصل شده، می تواند کشش را تحمّل کند.

ارّه ی دوسر (Crosscut Saw)

حتّی اگر انباری پر از انواع ارّه برقی دارید، باید یک ارّه ی دو سر هم در کارگاه تان داشته باشید. ممکن است ارّه ی دو سر برش های خیلی ظریفی انجام ندهد، امّا یک ارّه ی همه فن حریف عالی برای کارهای کوچک مانند برش های 2 در 4 اینچ چوب است. ارّه را طوری نگه دارید که لبه ی دندانه دار آن با زاویه ی 45 درجه نسبت به سطح کار قرار بگیرد و برش را به آرامی با عقب کشیدن ارّه شروع کنید. حرکت های ارّه را کامل انجام دهید به گونه ای که سطح دندانه دار آن هر چه بیشتر درگیر شود.

قیچی ورق بُر (Snip)

نیازی نیست که یک فلز کار باشید تا ارزش قیچی ورق بر را بدانید. قیچی ورق بر  ورقه های فولاد، مس و آلومینیوم را برش می دهد. همچنین، لاستیک، مقوای ضخیم و پلاستیک را هم می برد. مدل های حرفه ای دارای دسته های کد بندی شده بر اساس رنگ هستند تا مشخص کنند که برای انحنا های رو به چپ طرّاحی شده اند یا انحناهای رو به راست و یا برش های مستقیم(به ترتیب قرمز، سبز، زرد). و برای کار در خانه، افراد می توانند با یک قیچی ورق بر همه کاره کارهایشان را راه بیندازند.

بیل سر گِرد (Roundnose Shovel)

بیل سر گرد می تواند بِکَند،  ببُرد و به عنوان اهرم به کار رود؛ امّا مانند هر ابزار دیگری کارایی اش بستگی به شما دارد. بیل را به صورت عمود نسبت به سطح خاک قرار دهید؛ و از وزن و عضلات پاها، و نه دست هایتان، برای حرکت دادن آن به سمت پایین استفاده کنید. برای پرتاب کردن خاک بیل را محکم بگیرید و دست جلویتان را بر روی محل اتصال تیغه و دسته بگذارید؛ هر دو زانو را خم کنید؛ اگر راست دست هستید، پای چپ تان را به سمت جهت پرتاب خاک قرار دهید.

دم باریک (Needle-Nose Plier)

زمانی که می خواهید پیچی را که یک جای تنگ افتاده بیرون بکشید، یا مثلاً وقتی که روی مدارات الکترونیکی کار کنید، چیزی کاربردی تر از دم باریک برای تان نخواهد بود. طرّاحی خوب آن ها برای بستن یک سیم به یک سویچ یا فیش پریز برق عالی است: سیم را در انتهای فک ها نگه دارید و برای ساختن یک قلّاب، دم باریک را بچرخانید؛ بعد قلّاب را زیر پیچ ترمینال ببندید.

دریل (Drill)

دریل شارژی به خوبی سرعت، قدرت، و قابلیّت جابجایی را با هم همراه می کند. بنابراین برای اکثر ما جایگزین انواع برقی شده اند. دریل ها همچنین دارای یک کلاچ هستند که زمانی که به اندازه ی مشخّص شده ای از نیرو می رسد، مکانیزم گیربکس را جدا می کند تا از خورده شدن سر پیچ ها جلوگیری کند. با وجود اینکه مدل های 14 و 18 ولت می توانند از پس انجام اکثر کار ها بر بیایند، بعضی از دریل ها ولتاژ هایی در اندازه های 20 یا حتی 30 ولت دارند که قابلیّت رقابت با مدل های برقی را دارند.


ارائه شده توسط فروشگاه اینترنتی ابزارآلات یوتول

youtool.ir