خرید پیستوله رنگ پاش

تقریبا همه ما در طول عمرمان حداقل یکبار جایی را رنگ آمیزی کرده ایم. اگر خاطرتان باشد خیلی قبل تر بجز قلم مو رنگ هیچ وسیله ی دیگری برای رنگ زدن در دسترس نبود، لذا پس از خشک شدن رنگ در بسیاری از موارد تمامی شیارهای باقیمانده از برس مشهود بود. و هرگز نمیشد رنگ یکدستی را بر روی دیوار یا چوب بدست آورد.

اما با پیشرفت تکنولوژی، ابزار هایی مانند پیستوله رنگ پاش ابداع شد. که تحولی را در رنگ آمیزی و نقاشی دیوارها و اماکن و اجسام پدید آورد.

پیستوله رنگ پاش ها در دو دسته اصلی اصلی قرار میگیرند

پیستوله رنگ پاش های دستی بدون مخزن که به شکل هفت تیر است، جهت متصل کردن به قوطی های اسپری رنگ مورد استفاده قرار میگیرند تا عمل رنگ پاشیدن را با دقت بیشتری بتوان انجام داد.

پیستوله رنگ پاش های مخزن دار با توجه به نوع رنگ پاشی به سه دسته دیگر تقسیم میشوند که به توضیح هرسه آن می پردازیم. لازم به ذکر است که این نوع پیستوله رنگ پاش ها از طریق یک شیلنگ انتقال دهنده باد فشار قوی به پمپ باد متصل میشوند.

پیستوله رنگ پاش ثقلی

در این پیستوله رنگ پاش مخزن رنگ در حالت 45 درجه در قسمت فوقانی پیستوله قرار میگیرد و بدلیل وجود قدرت جاذبه رنگ به سمت پایین کشیده میشود. که این حالت باعث میگردد تا این نوع سیستم رنگ پاشی به هوای فشرده کمتری نیاز داشته باشد. همچنین میزان هدر رفت رنگ نیز بسیار پایین است.

پیستوله رنگ پاش سیفونی

در این مدل مخزن در زیر پیستوله رنگ پاش قرار دارد و یک لوله رنگ داخل مخزن را به قسمت کلاهک هدایت میکند. البته باد فشار قوی که از سمت دیگر وارد مخزن میشود باعث وارد آوردن فشار و هل دادن رنگ به سمت کلاهک و در نتیجه پاشیدن رنگ به بیرون میشود. در این حالت همیشه مقداری رنگ در انتهای مخزن بعنوان ضایعات باقی میماند.

پیستوله رنگ پاش تحت فشار

این نوع پیستوله و سیستم رنگ پاشی معمولا دارای مخزنی بزرگ است که معمولا کمتر به پرکردن مجدد رنگ دارد. ظاهر مخزن این نوع سیستم رنگ پاشی بیشتر شبیه زودپزهای قدیمی است. عموماً این نوع پیستوله با شینگ بلندی به مخزن رنگ وصل میگردد لذا نقاش نیازی به تحمل سنگینی مخزن ندارد و براحتی و آزادانه پیستوله را به هر سمتی که نیاز باشد هدایت خواهد کرد.

همچنین پیستوله ها جهت مصارف مختلف در اندازه های مختلفی تولید شده اند، بعنوان مثال اگر تولید کننده لوازم ظریف دکور هستید میتوانید از پیستوله های مینیاتوری جهت سهولت و دقت در امر رنگ کاری استفاده نمایید.