راهنمای خرید آچار شلاقی

وقتی اسم آچار می آید ناخودآگاه تصویر آچار شلاقی در ذهن افراد ظاهر میشود، چرا که آچار شلاقی شناخته ترین نوع آچار در بین عموم مردم است. آچار شلاقی یا آچار لوله گیر آچاری قابل تنظیم است که برای پیچاندن لوله های آهنی و اتصال لوله با سطوح گرد مورد استفاده قرار میگرد. طراحی قابل تنظیم دهانه آچار شلاقی موجب می شود تا مصرف کننده بتواند بر اساس سایز لوله دهانه را تنظیم کرده و کاملاً دهانه را با لوله مورد نظر هم اندازه کند. آچار شلاقی در صنعت لوله کشی کاربرد فراوانی دارد. در حالیکه آچار شلاقی انواع گوناگونی دارد ولی کار همه ی مدلهای آچار شلاقی یکی است و همگی برای باز و بسته کردن انواع لوله و اتصالات بکار می روند.

اولین نکته ای که باید در مورد استفاده صحیح از آچار شلاقی بدانید این است که بدانید کدام نوع آچار شلاقی برای کار شما مناسب است. آچار شلاقی مستقیم (نوع اصلی و رایج ) میتواند برای تمامی کارهای مربوط به لوله کشی مورد استفاده قرار گیرد.

انواع آچار شلاقی :

  • آچار شلاقی فک سر کج دارای زاویه دار است که برای برای کار با لوله های کنار دیوار یا لوله های موازی و کنار هم طراحی شده است.
  • آچار شلاقی خمیده برای گرفتن لوله ها در زوایای تند و نقاط تنگ مورد استفاده قرار میگیرد.
  • آچار شلاقی اهرمی برای نگه داشتن اتصالات طراحی شده و دارای یک اهرم اضافی است.
  • آچار شلاقی زنجیری بهترین گزینه برای کار با لوله های بسیار سفت است.
  • آچار شلاقی تسمه ای میتواند برای لوله های پلاستیکی یا روکش دار مورد استفاده قرار گیرد.

زمانیکه آچار شلاقی مناسب را انتخاب کردید، باید آن را به درستی به لوله متصل کنید. صرف نظر از اندازه خود آچار شلاقی، باید مطمئن شوید که فضای کافی بین دهانه آچار و لوله دارید. بودن شکاف موجب بهتر شدن عملکرد گرفتن لوله توسط آچار شلاقی میگردد.